Support http://amicus.ba with small donation

Vrlo često sam se pitao, prije nego što sam i sam došao u priliku da putujem bijelim svijetom, kome uopšte trebaju saobraćajni znakovi sa imenima gradova za koje znam gdje su i kako doći do njih.

GARMIN nüvi 255wMeđutim, prvi put kada sam morao putovati u krajeve koje ne poznajem, shvatio sam čemu služe ti znakovi i kolika je njihova vrijednost za putnike.

Isto tako, dobro je poznavati službeni jezik zemlje u koju putujete da biste mogli nekoga pitati za adresu, ulicu i slično. Na kraju, dobro je imati detaljnu kartu sa ucrtanim saobraćajnicama da se totalno ne izgubite.

Sve to pomenuto i još ponešto, sadržano je u jednom jedinom uređaju - GPS navigacija.

Budući da sam ljubitelj (i vlasnik) GARMIN navigacije, ovdje ću se fokusirati na konfiguraciju i upotrebu GARMIN nüvi 255w navigacijskog uređaja (slika lijevo).

 

 

 

GPS - uvod

GPS (Gobal Positioning System) predstavlja skup od najmanje 24 satelita koji kruže oko Zemlje po precizno definisanim orbitama na visini od 20200 km, brzinom od 3.9 km/s. GPS sistem je postao funkcionalan 27. aprila 1995. godine.

Sateliti obezbjeđuju signal za geopozicioniranje bilo gdje na planeti i trenutno je u funkciji 28 satelita od kojih su 4 rezervna. Na slici desno je animacija koja predstavlja kruženje satelita oko Zemlje i broj satelita koje GPS prijemnik "vidi" u određenom trenutku.

GPS prijemnik, npr. GARMIN u autu, računa svoju poziciju preciznim tajmiranjem poruka koje GPS sateliti emituju svakih 30 sekundi i računanjem presjeka sfernih površina sa centom u satelitu. Svaka poruka traje tačno 30 sekundi i sadrži sljedeće podatke:

1. vrijeme slanja poruke

2. precizne informacije o orbiti satelita date u sfernom polarnom koordinatnom sistemu

3. opšte informacije i stanju sistema i približne informacije o orbiti ostalih satelitaKonstalacija GPS satelita

Računanje pozicije GPS prijemnika vrši se na osnovu presjeka tri sfere što rezultira presjekom u dvije tačke. Što znači da postoje 2 potencijalne pozicije objekta. Za objekat na površini zemlje, tačnu poziciju predstavlja tačka koja je bliža površini zemlje.

Detaljan opis principa računanja, radnih frekvencija, deklinacija satelita i ostale tehnikalije moguće je naći na stranicama specijaliziranim za tu tematiku.

 

 

 

 

 

 

Tehničke karakteristike GARMIN nüvi 255w uređaja

GARMIN nüvi 255w je vrlo kompaktan uređaj sa wide screen display-em (široki ekran - oznaka W) koji ima ekran dijagonale 10.9cm osjetljiv na dodir, što znači da na sebi nema nikavih tipki (osim jedne za uključivanje i isključivanje).

Fizičke karakteristike uređaja:

Dimenzije: ŠxVxD - 12.19 cm x 7.37 cm x 2.03 cm

Dimenzije display-a: ŠxV - 9.68 cm x 5.72 cm (dijagonala 10.92 cm vidljiva dijagonala)

Tip display-a: WQVGA kolor TFT sa zaštitom od odsjaja i bijelim pozadinskim osvjetljenjem

Težina: 172.93 grama

Tip baterije: punjiva lithium-ion baterija kapaciteta 1250 mAh

Ugrađena memorija: 2 GB

Max. kapacitet SD kartice: 2 GB

Deklarisana autonomija: 4h rada sa jednim punjenjem baterije

Uređaj ima vrlo jasan, dobro osvijetljen i čitak prikaz na ekranu. Zvuk je vrlo čist i dovoljno jak. Osjetljivost (detekcija signala satelita) je prilično dobra i praktično provjerena preciznost seže do 4m, što ovisi o broju detektovanih satelita i jačini signala.

 

Montaža i dodatna oprema

GARMIN_nosacGARMIN nüvi 255w se u auto montira na nosač sa vakuum kapicom (slika lijevo).

Nosač se obično postavlja na vjetrobransko staklo, tako da je dostupan u toku vožnje (nije preporučljivo vršiti bilo kakvo podešavanje uređaja u vožnji).

Podloga za nosač

 

 

Moguće ga je postaviti i na komandnu tablu, ali je prije toga potrebno prvo zalijepiti okrugli nosač da bi se vakuum kapica mogla zalijepiti za glatku površinu (slika desno).

 

 

 

Podloga za nosač se zalijepi na neravnu površinu tako što se odlijepi folija sa donje strane (bijeli dio na slici) i nekoliko sekundi drži pritisnuta.

Sa gornje strane je podloga glatka, što će omogućiti prijanjanje vakuum kapice nosača.

Napomena: nakon skidanja nosača sa vjetrobranskog stakla, ostaje okrugli trag što potencijalnim lopovima daje jasan znak da je u autu bio ili je još uvijek navigacioni uređaj. Budući da su navigacioni uređaji među najčešće otuđivanim iz parkiranih auta, pametno bi bilo GARMIN-a ne ostavljate u parkiranom autu. Isto tako, ne ostavljati pričvršćen nosač jer je vidljiv a, po mogućnosti, očistiti i okrugli trag na vjetrobranskom staklu.

Zvuči naporno, ali time smanjujete rizik od provale u auto i gubitka GARMIN navigacije.

 

GARMIN auto adapterUz uređaj dolazi i auto punjač koji se uključuje umjesto auto upaljača i u toku vožnje napaja navigacioni uređaj, slika lijevo. Baterija se puni i sve dok je uređaj USB kablom priključen na računar (uključen računar :) tako da se tokom update-a karti ili software-a na garminu baterija dopunjava.

 

 

 

 

GARMIN_torbica

 

 

Pored tri navedena dodatka, poželjno je nabaviti i originalnu, kožnu GARMIN torbicu da bi se uređaj zaštitio od fizičkih oštećenja u transportu, posebno display, slika desno.

Torbica je iznutra tapacirana finim materijalom koji sprečava ispadanje uređaja iz torbice i amortizuje vibracije.

 

 

Mini USB kabal

 

 

 

Za spajanje sa računarom, GARMIN nüvi 255w posjeduje standardni mini USB port. Konektori mini USB kabla su na slici lijevo.

Kabal ne dolazi uz navigacioni uređaj tako da ga je potrebno naknadno kupiti, a moguće je koristi onaj koji imate od digitalne kamere ili MP4 player-a.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SD slot

 

 

 

Za instaliranje dodatnih karti na GARMIN nüvi 255w poželjno je koristiti slot za memorijske kartice -SD kartice, slika desno.

Zašto instalirati dodatne karte na SD karticu? Zato što GARMIN nüvi 255w ima 2 GB ugrađene memorije od čega preinstalirane karte CN Europe NT 2010.10 sa City navigatorom zauzimaju oko 1.6 GB. Dodavanjem AdriaROUTE 2.30 NT karti ostaje nekoliko MB slobodnog prostora, tako da sam morao izbrisati nepotrebne jezike (Ruski, Francuski, Njemački i dodatne egzotične jezike - glasovno navođenje, tekstualne poruke i pomoć) kao i nepotrebne ikonice automobila da bi mi ostalo oko 20 MB slobodnog prostora.